Säkerhet – Clic solution- secure with ClicID

Illustration of an European Union long shadow flag with a lock pad

Säkerheten i fokus under sommaren i juli månad 2017 – vad innebär det för omvärlden framöver.

Clic Solution har en internationell lösning framöver 2018 när det gäller att kvalitetssäkra och identifiera vilka man gör affärer med!

De stora omvandlingar vad gäller regelverk och teknik, och affärsnyttan kring den, skapar stora luckor där säkerhetsutvecklare kämpar för att springa ikapp.

– Säkerhet är ett område och berör det mesta, 80 procent av de IT-relaterade attackerna kan härledas till så kallade ”Social Engineering”, där anställda inte uppfattat hotet de har framför sig. Mellan förödelse och användare finns tekniken och den ska vara säker, utvecklas och underhållas på ett säkert sätt och av säkrade personer.

Tre områden brukar nämnas i dessa sammanhang .
Vi talar om administrativ säkerhet, det vill säga hur du styr dina processer ur ett säkerhetsperspektiv – från hur du anställer, till spårbarhet och aktiv riskhantering.
Sedan finns det den logiska säkerheten som omfattar datainsamling, bearbetning, omvandling, utbyte, kontroll och granskning.
Slutligen har vi den fysiska säkerheten; låsmekanik, var sitter övervakningskameran, var finns brandsläckaren, larmet och så vidare. Den fysiska sidan involverar även ”Safety”-begreppet, som stakar ut Best Practice för att folk inte ska komma till skada.

– Clic Solution försöker möta marknaden med ett kundfokus inom B2C området där vi erbjuder vägledning via ett ClicID i hur du säkrar spårbarhet mellan parter att kommunicera och göra affärer med varandra- inom det administrativa säkerhetsområdet.

Clic Solution -har en framtids whitelabel lösning för många branscher som kommunicerar med parter som inte känner eller har relationer med varandra.

För mer info- kontakta

Peter Hellman -peter.hellman@gmail.com

Source Ny teknik.

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s