Mera Uber

En Rapport visar att de etablerade marknaderna i USA vuxit rejält 2013. I Washington hade bolaget 11,7 miljoner dollar i intäkter i december, vilket motsvarar 141 miljoner dollar på årsbasis. I San Francisco var intäkterna på årsbasis 212,4 miljoner dollar och i New York hela 312 miljoner dollar.

Utifrån dessa siffror uppskattar Business Insider att de totala intäkterna för Uber under 2013 var cirka 1 miljard dollar. Enligt tidningens källor växer intäkterna med över 300 procent per år, vilket implicerar att bolaget under 2015 kan nå hela 10 miljarder dollar i intäkter. Uber behåller 20 procent av intäkterna och ger resten till sina förare, vilket innebär att bolaget väntas nå nettointäkter på 2 miljarder dollar under 2015.

Ubers mest inkomstbringande dag på året är – föga förvånande – nyårsafton. Under årets sista kväll noterade Uber totala intäkter på 11 miljoner dollar. Jämfört med året innan var det en ökning på osannolika 369 procent. Om man ser till den genomsnittliga Uber-staden så genererade den 22 226 dollar under nyårsnatten, medan de 5 största städerna alla inbringade över en miljon dollar vardera.

I december 2013 genomfördes cirka 100 000 körningar per vecka i LA och Washington, några fler i Chicago och New York – och över 150 000 i San Francisco. Dessa städer hade under perioden mellan 4000 och 7000 aktiva förare.

Den genomsnittlige Uber-användaren åker enligt rapporten för 50-60 dollar per månad, dvs drygt 400 kronor.

Vid senaste investeringsrundan i november värderades Uber till cirka 30 miljarder dollar.

Peter Hellman
källa VA

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s