Mera eld – mera vatten-mera media eldar på!

Betr branden i Västmanland

Media eldar på -skriver,sätter rubriker,hittar drabbade och identifierar vilka som fattat fel beslut -igår,förra året och långt tidigare.
Media kräver snabba kommentarer av politiker, försäkringsbolag, räddningsledare…mfl
Allt för att sälja mer lösnummer och annonser.
Just nu krävs 100% fokus på att rädda det man kan rädda under rådande omständigheter.

Krisledningen behöver jobba ifred och själva styra dagens kris agenda-flera media rör till det och ger detaljinfo -bilder som kan tolkas på olika sätt.

Funderar på hur kineserna hade löst branden?

Ifall jag vore ansvarig för kris kommunikationen så skulle jag ha ex 2 presskonferenser med skriftlig info på 2-3 språk om dagen och bara 1-2 personer som uttalar sig för media, ex räddningsledaren och landshövdingen.

Utvärdering av branden bör komma efter valet i september.

Peter Hellman
eld

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s