Slå till medan du har chansen-med vem?

Betr Booking.com

Jag och några i mitt nätverk har testat att jämföra priser på ett hotell i medelhavet med Booking och en ledande arrangör i Sverige.
Flera av oss bokade direkt med några dagars mellanrum hos arrangören till ett betydligare förmånligare pris (65%)ett enkelrum i sju nätter ,efter att få väntat max i 24 timmmar- i jämförelse med Booking.

Vidare om vi skulle bokat via Booking hade vi ej fått pengarna tillbaka om vi avbokade.

Nu bombarderar Booking mig med erbjudande om olika dealar(” slå till medan du har chansen”) att det ex bara finns max 2 rum kvar …
Jag får i stort sett varje dag upp info och marknads kommunikation från Booking på olika dealar- de har satsat mycket digitala resurser på att spåra mig när jag surfar och är på sociala media-för att jag skall slutföra min ursprungliga bokning.

Jag ser ett spännande studieområde för våra Högskolor,SRF och Visita att ex jämföra pris, avbokningsregler och distributionskanaler

Hälsningar
Peter Hellman
Reseanalytiker
mopc

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s