EXPO 2015 Milano- temat är ” Feeding the Planet , Energi för livet”

expo2015

Expo Milano 2015 har en mega gigantisk multinationellt arbete för att främja den kommande världsutställningen Milano Expo 2015 i hela Europa inom de närmaste månaderna. Med utlandet och långdistans kampanjer gjorda runt om i världen, har man nu koncentrerat sig på Europa för att positionera Expo 2015 Milan.

Från 1 maj till 31 oktober 2015, kommer Milan vara värd för världsutställningen under temat ”Feeding the Planet, Energi för livet,” tolkar temat genom att titta på ämnet från ekonomiska, vetenskapliga, kulturella och sociala perspektiv.

Expo 2015 paviljonger kommer att täcka ett stort område på nästan 1,1 miljoner kvadratmeter mellan Rho-Fiera och Milano Malpensa flygplats, med en offentlig investering på 1,3 miljarder euro och uppskattningsvis privata sektorns bidrag på 350 miljoner euro.

Expo 2015 strävar efter att sälja 24 miljoner biljetter och för att välkomna cirka 20 miljoner besökare under de 184 dagar som det kommer att vara öppet. Evenemanget kommer att hålla öppet 7 dagar i veckan, och sent in på kvällen. Expo 2105 målsättning är att locka minst 6-8 miljoner besökare från utlandet och 12 till 14 miljoner från Italien.

Deltagande länder som inte har en egen utställning webbplats kommer att delas in i 9 grupper, medan 6 kluster är helt dedikerad till mat, såsom ris, kaffe, frukt och kryddor, medan 3 kännetecknas av identitetsfrågan – bio-med, jordbruk, och nutrition tematiska resvägar.

Arvet från Expo 2015 Milan kommer att ansluta till sin kärn ämne: ett samband mellan människan och naturen, modern livsstil, millennium-långa traditioner, mat och kultur. Skapandet av arbetstillfällen för mer än 60.000 personer som är anställda direkt eller indirekt för Expo 2015 och fördelarna för turismsektorn beräknas till 5 miljarder euro.

Den universella utställningen (World Expo) hålls vart 5 år. Det sista var i Shanghai 2010, och nästa kommer att hållas i Dubai 2020. Den allra första Expo, även känd som den stora utställningen, hölls i London 1851 på Crystal Palace.

Logistik och transport till utställningsområdet kommer att förbli en stor utmaning för arrangörerna.

Kan flygplatsen Malpensa klara av det?

En annan avgörande punkt är nålsögat som är den direkta porten till Schweiz – den direkta vägen till Milano och till denna del av norra Italien och Milan leder genom Schweiz.

De flesta turister som kommer från norra Europa med bil måste korsa de schweiziska alperna, antingen via Gotthard-tunneln, (17,5 km lång) eller San Bernhardino Tunneln (6,9 km).

Just efter att ha passerat gränsen finns Como med världsberömda Comosjön och natursköna Lago Maggiore för att lägga till sin ”måste se” lista för en efter-Expo 2015 erfarenhet och för att utforska denna vackra del av Italien nära Milan.

Hur man tar sig dit?

Den schweiziska järnvägssystemet kan också vara ett bra alternativ, eftersom det tar mindre än 4 timmar för att nå Milano från Zürich och ännu mindre från Basel. Det är ren glädje att passera den spektakulära bergspanoramat samtidigt tittar ner vid trafikstockningar på vägen.

EXPO har skapat Explora turism ( http://www.exploratourism.it ) för att maximera medvetenhet om Expo 2015 Milano och Lombardiet för denna mega händelse av Italien – Expo 2015 -som kommer vara dörröppnaren för besökare att upptäcka Italien generera en hel del affärer till värdlandet och dess industrier.

Peter Hellman Style Scandinavia

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s