Reseindustrins sociala interaktiva informations bild 2014 – Peter Hellman

Reseindustrins sociala interaktiva informations bild 2014 – Peter Hellman

Min personliga pedagogiska informations bild hur information ock kommunikation interagerar ihop när det gäller sociala media och:

– Internet
– Läsplattan
– Smartphones

Den sociala basen och kittet är Facebook , Linkedin och Twitter.

Det är bra med en enda bild och rubriker som snurrar kring det sociala media landskapet och förklarar sambandet mellan sex olika områden.
Sharing – Network – Pay – Buy – Localisation – Publication
Jag tar gärna emot feedback så att jag får en bild som jag kan presentera i min rapport och för eleverna på Universitet !
Jag har valt att avgränsa mig till några få varumärken inom respektive område och att inte ha med spel.
Personligen använder jag ytterligare några varumärken…

Peter Hellman
source: Hellman/Cavazza

Figur Social Media Landscapemars13

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s