London går om Paris !

London går om Paris som världens mest besökta stad

Efter att London har välkomnat ett rekordstort antal besökare 2013, kan nu London hävda att det är europas mest populära resmål.

London & Partners, den officiella PR-organisation för London, hävdade att investeringar i London 2012 Olympic Games skulle leda till en våg av internationellt intresse i huvudstaden. Ett år efter spelen, verkar det visat sig rätt. Siffrorna släpptes igår av Office for National Statistics visar att staden välkomnade 4,9 miljoner besökare mellan juli och september 2013 en ökning med nästan 19,5 procent jämfört med samma period under 2012.

Siffrorna är ett nytt rekord för London, det inte bara överträffar den tidigare topp på 4,7 miljoner besökare sett under samma period 2006, men även slå antalet besökare i alla andra populära destinationer runt om i världen. Britter kan nu obestridligen hävda att London är mer populär än Paris. När bokslutssiffrorna släpps, förväntas det att ha välkomnat över 16 miljoner utländska besökare under 2013.

Besökare som kom till London under förra sommarens värmebölja kan ha bevittnat: Andy Murrays Wimbledon seger och festligheterna som markerade födelsen av Prince George, eller besökt utställningar – Pompeji och Herculaneum på British Museum eller David Bowie som lockade en publik på 312.000 personer.

The Evening Standard rapporterar att sevärdheter som Towern, St Pauls Cathedral och National Gallery såg också ett uppsving i antalet besökare, utgifter av utländska besökare under sommaren uppgick till £ 3370000000 ($ 6300000000), en ökning med cirka fem procent cent.
Peter Hellman
källa Evening Standard

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s