Google – Ryan Air förändrar konsumenternas sätt att söka och köpa flygbiljetter!

Internet jätten Google arbetar tillsammans med Ryan Air med planer i ett försök att helt förändra hur konsumenterna söker, väljer och köper flygbiljetter.

I en intervju med Sunday Independent, beskriver O`Leary att partnerskapet med Google skulle förändra sättet människor köper biljetter för alltid.

”Det finns några mycket spännande utvecklingar med Google, där vi har arbetat med dem om att dela prissättning”, säger O’Leary.

”Vi kommer att dela Ryanairs prissättning genom alla Google-uttag, så när du går in, kommer det att finnas route val, billiga priser och så vidare. Google håller på att utveckla en prisjämförelse sajt själva.

”De vill starta med oss ​​och vi arbetar med dem på denna typ av produkter.

”Det kommer att blåsa jämförelse webbplatser som Skyscanner ur vattnet.”

O’Leary sade att han förväntade att projektet att gå live i slutet av mars.

”Google kommer att säga,” Här är de biljettpriser, ”då du klickar rakt igenom Ryanair eller någon annan. Det blåser alla andra ur vattnet.”

Google, vill visa alla priser från alla flygbolag på displayen. De vill börja med Ryan Air men på sikt visa alla flygbolag-Google gör sina pengar på reklam,” förklarar O’Leary.

”De vill inte ha en begränsad eller partisk sökning. De vill kunna säga att de har skärmad alla flygbolag på samtliga linjer.

”De måste hitta vem har fått det lägsta biljettpris på dessa linjer … och det är för oss.”

O’Leary förutspår en teknisk revolution under de kommande åren som Ryanair ångar in i mobil handel och stora uppgifter.

”I Europa kommer den flygande inte ändra mycket men fördelningen kommer att förändras kraftigt. Det hela kommer att gå över till digital och mobil. Möjligheterna till extra intäkter via mobil är enorma.

”Om fem år, kommer alla som reser med Ryanair att betala med sin mobil. Du betalar för dina drycker och snacks med din mobil. Du uppgradera till prioriterad ombordstigning på din mobil.

”Vi kommer att göra mer individuell marknadsföring, med lanseringen av My Ryanair.

”Vi ska bygga individuella profiler för varje passagerare. Vi vet hur ofta du flyger, där du flyger, vem du flyger med och vi kommer att utforma individuella paket för dig.

”Till exempel, om du flyger business 12 gånger per år, vi kommer att säga något i stil med,” Om du flyger 13 gånger, här är en gratis biljett för din fru. ‘”

O’Leary sade också att Ryanairs nya webbplats skulle innehålla en slick ”Biljettfinnare”-funktionen, som innebär att kunderna kan titta på grafer på varje linje, som visar dagar med det billigaste flyget under de kommande 60 dagarna.

O`Leary informerar också att Ryanairs måste mjuka upp sin image och koppla av några av sina mindre populära regler var en del av en strategi för att fånga upp nya passagerare.

”Vi äger de 81 miljoner priskänsliga människor eller människor som bor runt våra flygplatser i Europa, så har vi nu att gå efter de 20 miljoner eller 30 miljoner människor, de människor som skulle säga,” Jag skulle hellre betala 20 € eller 30 € mer att flyga Aer Lingus, ‘”, sade han.

Peter Hellman
källa Standard News

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s