7 Resetrender 2014

Betr 7 Resetrender i Sverige

* Kunderna hittar reseinformation och inspiration via mobilen och läsplattan -resebyråns roll som kvalitets -och trygghets arrangör allt viktigare när man bokar sin resa

* Starka varumärken ger trygghet vid val av arrangör
Ving – Fritidsresor, Ticket ,Apollo och hos renodlade nätresebyråer eller nischade aktörer plus ännu mer dynamisk paketering

* Resor till Europas storstäder ökar – speciellt kortresor – London, Paris, Berlin, Madrid,Barcelona, Istanbul och forna östeuropa :- bra förbindelser ,närheten i tid. , shopping , evenemang ,släkt o vänner- svenska kronan är stark


* Solen lockar Spanien ,Grekland och Turkiet är de stora resmålen -reser mer under höst och vår USA och Thailand är de största resmålen utanför Europa.

* USA , Sydamerika och Västindien ökar i premium segmentet ökad marknadsföring – (Fotbolls WM 2014 och OS 2016 i Brasilien)

* Miljö och hållbarhets fokus och att ”byta lägenheter med varandra” när det gäller resmål och inkvartering – kommer under 2014 attrahera fler resenärer..

* Nischade arrangörer som är fokuserade på olika teman och segment ökar starkt
– fler och fler vill åka till resmål där man ”själv kan delta och inte bara sitta på läktaren”
vandring,springa,golf,vintersport,kanot,fiska…
olika typer av
– Natur – och kulturevenemang (mat,musik,konst,safari mm)
eller resmål (USA,Kina, Afrika)

Peter Hellman
Reseanalytiker

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s