Arkitektur – handlar om upplevelse,skala och innehåll -som utseende.

nobelcenter

Vi måste våga utmana våra förutfattade meningar om vad som är önskvärda tillägg i staden och pröva arkitektur vi inte sett förut, variation kan vara mycket mer än bara en annan färg eller materialbyte.

För att komma ifrån den tilltagande likriktningen måste vi våga se att arkitektur handlar lika mycket om upplevelse, skala och innehåll som utseende.

Att låta arkitekturens uppgift vara främjandet av livet mellan husen kan vara ett sätt att nå nya perspektiv och kunskap om den stad vi känner så väl.”

Jag citerar ovan Stockholms stadsarkitekt som kort och koncist beskriver något som på sikt kommer få stor betydelse för stadens puls och utformning!

Vi måste våga sticka ut -för vissa byggnader som byggs centralt och är en viktig mötesplats idag och imorgon skall stå i flera generationer och måste få vara ett historiskt landmärke av vår tid!

Peter Hellman
Bild ovan från Byggnadstidningen och tävlingen om den kommande Nobelcentret.

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Analys och Trender, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s