Avsluta -Delete-Delete -hur svårt kan det vara att avsluta sina konton?

En sajt med samlad information om hur du avslutar besvärliga konton och länkar dit.
Nej, det är sant. Den finns på riktigt.

Vi har alla varit där. Slagit ned locket på laptopen i frustration efter att förgäves ha försökt avsluta de där irriterande kontona som man inte vill ha längre. Och som man inte vill ska ha information om en längre.

Justdelete.me är en sajt full med knappar som leder till mängder av online-tjänster. Allt från Linkedin till Skype till Youtube till Wikipedia.

Varje knapp är länkad till en specifik online-tjänsts sida där man kan avsluta sitt konto. Vill du exempelvis veta hur du ska radera all din information på Whatsapp, så trycker du på den knappen.

Det finns också en ”show info”-länk under varje knapp där Justdelete.me berättar rakt upp och ner hur du ska göra.

Men en del företag kommer inte vilja släppa taget om dig.

Knapparna visar med färger hur svårt det är att ta bort dina konton. En grön knapp signalerar att det går lätt att radera, en gul betyder att det är medelsvårt medan en röd betyder att det är svårt.

Det finns även svarta knappar. Som många som försökt radera nätinformation om sig själva upptäckt, så är det ibland stört omöjligt att genomföra. En del företag vägrar helt enkelt att låta dig bestämma över din egen information och låter dig inte radera något alls hos dem. Exempel på sådana online-tjänster är enligt Justdelete.me Wikipedia, Youtube och Netflix. Så sajten kan också fungera som en varning till blivande användare av olika online-tjänster. Gå med om du vill, men sedan kommer du aldrig komma därifrån igen.

Sajten är sprungen ur frustrationen från utvecklaren Robb Lewis, som reagerade på bristen på öppenhet gällande att radera sina konton på nätet.

”Efter att ha sett några tweets om hur svårt det kan vara att deleta sitt Skype-konto och sen höra att Netflix helt enkelt vägrar radera din information så bestämde jag mig för att bygga Justdelete.me”, skrev Lewis på sin blogg.

Källa Ny teknik

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s