TURmässan -kommentarer från golvet

”Betr TURmässan -jag tar mig friheten att förmedla delar av Tonys kommentarer ang TUR mässan”

TUR mässan 2013 var en avslagen upplevelse trots att merparten av alla utställare just var samhällsfinansierade, att man krympt från stolta 100% till 50% utnyttjande av möjliga ytor, att man trots detta hade lediga ytor som stod tomma, och istället för ställa ut lite stolar, soffor etc som trötta ben kunde vila upp sig, nej det fanns inte, det nämndes i press meddelanden, fler utländska utställare än på många år, trenden är bruten, är den?

Man bytte ut hela ledningen inför 2013 på TUR, med stor förväntan gick jag till mässan, man hade flyttat ned Sverige utställarna i nedre hallen. Torsdagen var det viss rörelse men lika väl en ganska loj tillställning. Fredagen var det stiltje!
Visst fanns det en del beslutsfattare i  montrarna, men många var de inte. Till och med cheferna för agenterna saknades, vad är det med branschen?

Källa Tony Schönfelder

 

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Analys och Trender. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s