Betr TUR mässan i Göteborg
Mitt syfte med Turen var att träffa och uppdatera mitt nätverk.Vidare få reda på vad som är på G i branschen. ” Att göra affärer” borde ännu mer vara temat för mässan.Fått mycket information mellan ” skål och vägg”
Stort seminarieprogram av blandad kvalitet..Jag är nöjd har ett 30 talvisitkort och leads som skall följas upp under våren…
Montrar av blandad kvalitet :
Norge,Polen,Turkiet,SJ, RTS,Kroatien,Cypern,Egypten,Travel News ,Forex var de jag tyckte stack ut med aktiviteter och/eller design.
Saknade de stora producenterna bland montrarna – flygbolagen,hotellen och en stor teknikavdelning…
Hetast i kalla Göteborg var Flight Club på torsdag kväll.Vidare hade flera företag egna aktiviteter på stan eller i konferensrum för speciellt inbjudna.
SJ var fullbokade hem till Stockholm-allt tog nästan slut i bistron…
Frågan är om jag packar väskan till Berlin nästa år?
Peter
Om pwh
Senior Travel Adviser
More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy.
Digital communication projects and education to University. .
Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients.
Peter Hellmans Specialties:
senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball
web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China .
Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce.
Specialties: Neetwork links.
Linkedin,Twitter,Facebook
Peter Hellman född 1952
Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt.
40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel,
betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism.
Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer.
Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment,
Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001.
Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin,
Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket.
Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card.
Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag.
Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.