Mera nya digitala betalningslösningar via MC

MasterCard introducerar MasterPass – ny digital betalningslösning

MasterPass gör det smidigare för konsumenter att betala online och i butik

”MasterCard introducerar idag MasterPass™ på Mobile World Congress. MasterPass är en digital betalningslösning som ger konsumenter möjligheten att betala online eller i butik på det sätt som passar deras behov bäst genom ett klick, en svepning eller med hjälp av kontaktlös teknik.

”Varje digital enhet är på väg att bli en shoppingenhet.”, säger Ed McLaughlin, globalt ansvarig för nya betalningslösningar på MasterCard. ”MasterPass samlar alla olika betalningssätt, från traditionella plastkort till digitala plånböcker, och gör det därmed möjligt för konsumenter att betala på ett enkelt sätt var de än befinner sig.”

MasterPass är vidareutvecklingen av PayPass Wallet Services, som introducerades våren 2012 och som har testats hos vissa utvalda handlare och kortutgivare. Konsumenter världen över har nu möjligheten att registrera sig för tjänsten genom sina banker i Australien och Kanada i slutet av mars, och senare i vår i USA och under sommaren Storbritannien. Under 2013 kommer MasterPass också finnas tillgänglig på följande marknader världen över: Sverige, Belgien, Spanien, Frankrike, Italien, Nederländerna, Brasilien, Kina och Singapore.

MasterPass innefattar:

· MasterPass checkout services – möjliggör för handlarna att på ett konsekvent sätt ta emot elektroniska betalningar, oavsett var konsumenten befinner sig. I butik stödjer MasterPass användningen av Near Field Communication-lösningar (NFC), QR-koder, taggar och mobila enheter som används i betalterminal. Vid onlineköp förenklar MasterPass shoppingupplevelsen genom att man inte behöver mata in detaljerad adress- och kortinformation vid varje enskilt köp.

· MasterPass-connected wallets – tillåter banker, handlare och partners att kunna erbjuda sina egna digitala plånböcker. Konsumenter kan på ett säkert sätt lagra kortinformation, adressböcker och mycket mer i en säker molntjänst. Den digitala plånboken är öppen, vilket innebär att förutom MasterCard-kort, kan konsumenter använda andra betalkort, bankkort, kreditkort och förbetalda kort.

· MasterPass value added services – berikar shoppingupplevelsen före, under och efter betalning. Dessa kommer att inkludera mer information som kontosaldon och realtidslarm, lojalitetsprogram, samt Priceless-erbjudanden och upplevelser.

“Nästa generations mest framgångsrika betalningsprodukt har i sin design tagit hänsyn till många olika intressenter och låter dem påverka användarupplevelsen för att passa deras affärsbehov och en dynamisk bransch. MasterPass har anammat framtidens designlösningar, samtidigt som den har de muskler som bara ett globalt nätverk kan erbjuda.” säger Patricia Hewitt, ansvarig för debitrådgivning på Mercator Advisory Group.

Peter Hellman

Källa Mobile World Congress Barcelona

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i E-handel och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s