Internetworlds ranking av webbsajter 2012

Merwebb – bif info fr Internetworld ang kategorivinnare på Topp100 2012.
Turism:

Göteborg.com

Göteborgarna har mycket att visa upp och de gör det bra på webben. Goteborg.com lockar vidare till boende, evenemang och bara läsning på sajten. Snygg integration av kartor, genomarbetat arbete med sociala medier som syns väl på sajten och ett överflöd av idéer gör att Göteborg blir vår favorit bland turistsajterna.
http://www.goteborg.com

Prisjämförelse:

Prisjakt

Prisjakt står inte still. Förutom att lansera sin tjänst i Storbritannien och Nya Zeeland sjösattes också en ny design i slutet av året. Att göra sajten responsiv är nästa uttalade steg och det är ingen tvekan om att teamet bakom sajten jobbar hårt för att vara Sveriges bästa prisjämförelsesajt med små men märkbara förbättringar hela tiden.
http://www.prisjakt.nu

Mat:

Mathem

Med Mathems snygga och vassa appar kan vi handla vår mat när vi sitter på bussen, eller fixa helgmaten under det tråkiga jobbmötet. Funktionen att lägga hela recept, kompletta med alla varor och utskrivna instruktioner, direkt i shoppingkassen förenklar vardagen för kunderna. Och vi gillar den nya, smarta widgeten som gör att vi med ett enkelt klick kan lyfta ingredienserna från systersajten Tastelines tusentals recept direkt in i vår shoppingkasse hos Mathem.
http://www.mathem.se

Träning och hälsa:

Funbeat

En seriös satsning på avancerad träningsstatistik med snygga, smarta rapporter har tagit träningssajten Funbeat till nya höjder. Här ryms oanade möjligheter för kalenderbitaren att övervaka och optimera sin träning. Vi gillar också de sociala funktionerna med kopplingar till Facebook, det känns givet för en träningssajt – och app – år 2013.
http://www.funbeat.se

Resor:

Ving

Med en imponerande och även inspirerande närvaro i de sociala kanalerna och en mobil strategi som trumfar konkurrenternas svingar sig Ving tillbaka upp på tronen som Sveriges ledande researrangör på nätet. Att hitta samt boka sin charterresa har aldrig varit lättare –oavsett om det sker från dator, surfplatta eller mobiltelefon.
http://www.ving.se

Underhållning:

TV4

TV4 står för årets makeover. Den helt omgjorda och numera responsiva sajten lyfter och tydliggör guldkornen bland tv-programmen genom att ersätta plottrighet med fullt fokus på en sak i taget och gör plattformen till en värdig vinnare. Nya TV4 Play, med möjlighet att se TV4-gruppens samtliga tv-kanaler live via streaming, är unik i sitt slag i Sverige.
http://www.tv4.se

Nyheter:

Aftonbladet

Aftonbladet.se är som en haj – ständigt i rörelse men samtidigt alltid i grunden den supereffektiva varelse den alltid har varit. En kompetent nyhetsmaskin. Aftonbladet har kritiserats genom åren för att ha en ful sajt, dålig journalistik och spekulativa rubriker och bilder. Men samtidigt är ALLA där. Och har så varit de senaste åren. På webben i mobilen och surfplattan. Rent objektivt: För digital nyhetsrapportering slår ingen dem på fingrarna i det här landet

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s