Trender Resor 2013

Betr Trender – resor 2013

1 -Kunderna hittar själv information och inspiration
via sociala media , mobilen och ”paddan” -flera bokar via nätet och mer direkt via producenterna själva…

2- Stark svensk krona i jämförelse med euron och dollar
ökar resande med bra förbindelser till Europas storstäder London, Paris, Berlin, och Istanbul- shopping , fotboll,evenemang — ökad marknadsföring i premium segmentet till USA och Brasilien–(Fotbolls WM och OS)

3-Solen och Chartern lockar

Turkiet,Spanien ochThailand är de tre stora resmålen Västindien och Sydostasien är på G..bokas via starka varumärken som Ving och Fritidsresor eller via dynamisk paketering hos renodlade nätaktörer

4- Hälsa, Träning och Utbildning
– fler och fler vill åka till resmål där man ”själv kan delta och inte bara sitta på läktaren under alla säsonger”vandring,åka skidor,cykla,springa,kanot,fiska…lära sig språk mm fler nischade aktörer som är specialiserade och har bra kompetens inom sina respektive områden

5 -Miljöfokus och bränsleeffektivare resande
Nya flygplan ”Dreamlinen Boeing 787” och Viking Lines nya Viking Grace ”gasbåt” till Åbo kommer under 2013 attrahera många nyfikna resenärer..finns fler och fler resmål som marknadsför sig som ”green”

MVH

Peter Hellman
Reseanalytiker
0709503878

Om pwh

Senior Travel Adviser More than 40 years of experience from distribuation,web and social media strategy. Digital communication projects and education to University. . Interested in sharing my ideas and experience with creative teams and brave clients. Peter Hellmans Specialties: senior analyst, travel, tourism and sports focus on basketball web strategy, web 2.0, social media, payments,marketing, creativity, meetingindustry, start-up and China . Board member and partner to five company and organisations. Mentor to people from Africa and,Grecce. Specialties: Neetwork links. Linkedin,Twitter,Facebook Peter Hellman född 1952 Rese-turistanalytiker -innehar stort nätverk i Sverige och internationellt. 40 års erfarenheter av affärsmodeller och strategier inom distribution, e-handel, betal -och mobil lösningar, mötesindustrin, säkerhet, hållbarhet och turism. Entreprenör, investerare, mentor i bolag , högskolan och organisationer. Ledamot/partner i Style Scandinavia, Clic Solution, DDoS Solutions, GreenBay Payment, Mobitrotter, GolfSki World Adventure. Ledamot i Trippus Event solution sedan 2001. Rådgivare till Travel News och Framtidsgruppen. Författare av rapporter om Mötesindustrin, Kina och e-handel åt Tillväxtverket. Seminariearrangör tillsammans med VA, AfV, TN och Tillväxtverket. Fd affärsutvecklingschef för Amex/Nyman & Schultz Sverige och projektledare för bildandet av First Card. Fd VD för ett kinesiskt rese och turistföretag. Styrelse Medlem i internationella branschorganisationer- Skål tidigare även i MPI Europe och ICCA Norden.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s